Tuesday, July 29, 2008

SEGALA PUJIAN HANYA UTK ALLAH

Alhamdulillah ..... “Segala puji-pujian bagi Allah yang telah menghidupkan kami membangkitkan kami) setelah dimatikan kami tidur) dan kepadaNyalah kami akan dibangkitkan kembali”.

Pagi ini aku dapat bangkit dari kematian kecil sambil memuji kebesaran Allah. Sewaktu aku dalam perjalanan ke rumah Allah di subuh yang hening, terlihat akan bulan sabit (27 Rejab), bintang-bintang bergemerlipan di langit tidak bertiang. Bila lihat keadaan sekeliling, terfikir sejenak di dalam diri yang kerdil ini .......Ya Allah hebatnya ciptaan mu.

Ya Allah banyaknya ciptaanMu, tapi engkau ciptakan aku menjadi manusia (manusia adalah sebaik2 ciptaan) walhal Allah boleh jadikan kita apa sahaja yang dikehendaki oleh Allah. Dalam pada itu aku terfikir lagi ..... Ya Allah, aku bersyukur kehadratMu kerana telah dihidupkan menjadi umat Nabi s.a.w (Allah boleh meletakkan kita pada zaman Nabi Adam a.s, atau Nabi Daud a.s, atau Nabi Musa a.s, atau Nabi Ibrahim a.s, ataupun Nabi Isa a.s).

Ya Allah betapa kerdilnya aku .... tidak pernah ada perjanjian dengan Allah semua perkara ini, tetapi Allah sayangkan aku.

Berlinangan air mata ini, mensyukuri nikmat dan rahmat Allah. Ya Allah .... aku bersyukur padaMu, kerana telah memilih aku menjadi hamba yang memegang kalimah "Lailahailallah" (Tiada Tuhan yang layak disembah melainkan Allah). Perasan tak .... disekeliling kita masih ada org yang tidak beriman ? Tetapi mengapa Allah pilih kita ? Sebabnya Allah sayang kita ..... kan. Sayang ? Adakah kita sayang Allah ? Adakah kita sayang pada Nabi kita ? Persoalan yang sukar dijawab dengan hati (kalau jawab dengan lidah, mungkin senang).

Aku terus berdoa. Ya Allah, kau hidupkan aku dengan keimanan, kau matikan aku dengan keimanan dan kau pertemukan aku denganMu jua dengan keimanan.

No comments: